" "Nézzünk Együtt a Tükörbe!" - ezzel a
szlogennel indít kampányt a pécsi tömegközlekedési társaságnál működő
Független Demokratikus Szakszervezet (FDSZ), hogy csökkentsék a
konfliktusok számát az utasok és dolgozóik között. Egyrészt olyan
tudnivalókra szeretnék felhívni az utasok figyelmét, amelyekkel azok
eddig valószínűleg nem rendelkeztek, másrészt pedig ahhoz kérnek tőlük
segítséget: szerintük hogyan lássák el jobban a munkájukat a sofőrök,
ellenőrök."
Ma bukkantam rá erre a kezdeményezésre. Nekem nagyon tetszik. Számtalan területen életképes, és hasznos lehetne.
Kicsiny városomtól messze van Pécs, nem tudom, mi húzódik a háttérben, és nyilván nem fog gyökeres változásokat okozni. Csak egy túlhajszolt elcsigázott buszsofőrrel több fogadja mosolyogva gondjai, fáradtsága ellenére a felszálló utasokat, vagy egy utas áll toleránsabban hozzá a személyzethez, beismerve hogy a buszsofőr, nem kitolni akart vele, de tényleg nem látta, nem bunkó, csak fáradt, vagy nem szándékosan azért van ott, hogy a kedves utas elkéssen akár honnan, szerintem már megéri.
Kicsiny városomtól messze van Pécs, nem tudom, mi húzódik a háttérben, és nyilván nem fog gyökeres változásokat okozni. Csak egy túlhajszolt elcsigázott buszsofőrrel több fogadja mosolyogva gondjai, fáradtsága ellenére a felszálló utasokat, vagy egy utas áll toleránsabban hozzá a személyzethez, beismerve hogy a buszsofőr, nem kitolni akart vele, de tényleg nem látta, nem bunkó, csak fáradt, vagy nem szándékosan azért van ott, hogy a kedves utas elkéssen akár honnan, szerintem már megéri.
Nyilván vannak aki úgy gondolják, ebbe nem érdemes időt és energiát fektetni, de mindent el kell kezdeni valahol. Hinni kell abban, hogy igenis apró eredmények viszik előre a világot.
Egy utas pozitív élményét kihangsúlyozva osztotta meg véleményét az utazásról:
"A napokban láttam, hogy beállt a megállóba a 60-as busz és megvárt a sofőr, pedig még hezitáltam is. Köszönöm szépen! Általában pozitív tapasztalataim vannak a dolgozókról, amit utas társaimról nem mondhatok el!"
Egy utas pozitív élményét kihangsúlyozva osztotta meg véleményét az utazásról:
"A napokban láttam, hogy beállt a megállóba a 60-as busz és megvárt a sofőr, pedig még hezitáltam is. Köszönöm szépen! Általában pozitív tapasztalataim vannak a dolgozókról, amit utas társaimról nem mondhatok el!"
Kíváncsian várom a program fejleményeit.
Sok utas nem veszi figyelembe, hogy a sofőrnek mennyi fele kell figyelni. Életek vannak a kezében, a forgalomban nincs ideje mérlegelni, azonnali döntéseket kell hozni. Számtalan utas panaszkodik, hogy otthagyta, odacsukta, stb. ez nagyon egyszerű. Ha nem tudnék szemkontaktust teremteni a sofőrrel, közvetlen vagy tükrön keresztül, mert utas, fa, vagy maga a busz takarja, esetleg fizikálisan nincs olyan tükör, amiben esélyem van a sofőrt látni, akkor nyilván ő sem képes észlelni ottlétemet. Jogos, én bizton tudom, hogy ott vagyok teljes valómban, de a fénytant egy buszsofőr sem tudja meghazudtolni.
Dolgoztam napi szinten kint buszon, és próbáltam türelmesen, nyugodtan hozzáállni mindenkihez, bevallom nem mindig ment. Néha kíváncsi lennék mi volt rólam az utasok véleménye, de ez már nem fog kiderülni, nyilván sokan nem szerettek:)
A kezdeményezés hatására talán felbukkan számtalan pozitív és negatív élmény, mindkét féltől, mint utas, mint dolgozói szemmel.
A kezdeményezés facebookon követhető: https://www.facebook.com/nezzunkatukorbe
Sok utas nem veszi figyelembe, hogy a sofőrnek mennyi fele kell figyelni. Életek vannak a kezében, a forgalomban nincs ideje mérlegelni, azonnali döntéseket kell hozni. Számtalan utas panaszkodik, hogy otthagyta, odacsukta, stb. ez nagyon egyszerű. Ha nem tudnék szemkontaktust teremteni a sofőrrel, közvetlen vagy tükrön keresztül, mert utas, fa, vagy maga a busz takarja, esetleg fizikálisan nincs olyan tükör, amiben esélyem van a sofőrt látni, akkor nyilván ő sem képes észlelni ottlétemet. Jogos, én bizton tudom, hogy ott vagyok teljes valómban, de a fénytant egy buszsofőr sem tudja meghazudtolni.
Dolgoztam napi szinten kint buszon, és próbáltam türelmesen, nyugodtan hozzáállni mindenkihez, bevallom nem mindig ment. Néha kíváncsi lennék mi volt rólam az utasok véleménye, de ez már nem fog kiderülni, nyilván sokan nem szerettek:)
A kezdeményezés hatására talán felbukkan számtalan pozitív és negatív élmény, mindkét féltől, mint utas, mint dolgozói szemmel.
A kezdeményezés facebookon követhető: https://www.facebook.com/nezzunkatukorbe
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése